۱۳۹۴ فروردین ۲۹, شنبه

آخرین استمداد “برات زحمتکش” پیش از اعدام





خبرگزاری هرانا – برات زحمتکش یکی از یازده زندانی بود که در ۲۵ فروردین ماه سال جاری در زندان قزلحصار کرج اعدام شد، در ویدیوی پیش رو که چند روز پیش از اعدام وی در زندان قزلحصار کرج ضبط شده وی برای آخرین بار شرحی از پرونده اش ارائه می کند و برای نجات خود استمداد می طلبد.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با انتشار ویدیوی استمداد “برات زحمتکش”، زندانی جرایم مواد مخدر که در ۲۵ فروردین ماه سال جاری همراه با ده زندانی دیگر در زندان قزلحصار اعدام شد می کوشد توجه افکار عمومی را به مقوله اعدام و اهمیت برخورداری زندانیان از دادرسی عادلانه جلب کند.

آقای زحمتکش در گفتگوهایی که با این خبرگزاری داشت، معتقد بود که از سر اجبار و برای حمایت از خانواده خود مسئولیت جرمی که در آن نقشی نداشته را پذیرفته، وی معتقد بود از یک دادرسی عادلانه محروم شده است.

هر چند اطلاعات پرونده این زندانی در دسترس عموم نیست و گزارش اعدام او نیز توسط مقامات مربوطه بصورت شفاف اطلاع رسانی نشده است با اینحال مجازات مرگ در رابطه با مواد مخدر از بزرگترین چالش های حکومت ایران در عرصه حقوق بشر است، چالشی که حکومت ایران پس از بیش از سه دهه با ارایه لایحه حذف مجازات مرگ بابت جرایم مواد مخدر در ماه آینده قصد برداشتن گامهای امیدوار کننده تری نسبت به آن دارد.