۱۳۹۳ مرداد ۲۹, چهارشنبه

در پیامی به واشنگتن..داعش سر یک خبرنگار آمریکایی را از تن جدا کرد






گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، فیلم ویدویی بریدن سر جیمز رابرت فولی خبرنگار آمریکایی را منتشر کرد که گفته می شود در سال 2012 در سوریه ربوده شده بود.

این فیلم ویدویی، ابتدا با سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا آغاز می شود که اعلام می کند حملات هوایی این کشور برای جلوگیری از پیشروی شبه نظامیان داعش به سمت اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق آغاز خواهد شد.

پس از آن فولی در حالی  نشان داده می شود که در کناری مردی سیاه پوش، بر روی زانوهای خود نشسته. در بخشی از ویدیو که واژه «قاتل حقیقی» بر روی آن حک شده، فولی در پیامی می گوید که آن چه بر سرش می آید، در نتیجه حملات آمریکا است.

پس از پایان سخنان فولی، مرد سیاه پوش که عضو داعش است، اقدام به بریدن سر فولی با چاقو می کند.

فولی خبرنگار آزاد از نیوهمپشایر است که حوادث سوریه را پوشش می داد.

حملات هوایی آمریکا جلوی پیشروی شبه نظامیان داعش ره به سمت اربیل گرفت و به باز پس گیری سد موصل از این گروه اسلامگرای تندرو کمک کرد.

گروه داعش از حدود دو ماه پیش، طی عملیاتی، مناطق وسیعی از شمال عراق را تصرف کرد. این گروه در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرد.

داعش درهفته های اخیر حرکت به مناطق تحت کنترل کردها را آغاز کرد. آمریکا اعلام کرد برای حمایت از منافع خود و جان شهروندان، دیپلمات ها و مستشاران نظامی آمریکایی در اربیل و جلوگیری از نسل کشی اقلیت های ایزدی و مسیحی، اقدام به بمباران محدود مواضع داعش می کند

منبع : العربیه فارسی