۱۳۹۳ اسفند ۲۹, جمعه

زن افغانستانی که قرآن را سوزانده بود توسط مسلمانان سوزانده شد





دیروز پنج شنبه ۱۹ مارس، در نزدیکی مسجد « شاه دو شمشیر» معروف به مسجد زرد در کابل پایتخت افغانستان، جنایتی دیگر علیه زنان با نام دین اتفاق افتاد، زنی که گفته می شود ۱۶ سال است از بیماری روانی رنج می برد.
به گزارش خبرگزاری افغانی تولو صدهها نفر از مردم پایتخت پس از شنیدن سوزاندن قرآن توسط «فرخنده» ۳۲ ساله، به وی حمله کرده او کشتند، سپس جسدش را سوزاندند.
این خبرگزاری به نقل از صالح محمد، فرمانده یکی از حوزهای امنیتی پایتخت افغانستان گفت: "این حادثه زمانی روی داد که یک زن، نسخه ای از قرآن را به آتش کشید و دهها تن از رهگذران با سنگ و چوب به او حمله کردند و او را کشتند.”
برخی از شاهدان عینی می گویند که حمله کنندگان این زن را پس از ضرب و شتم شدید او را در کنار رودخانه بردند و وی را آتش زدند.
تلویزیون طلوع افغانستان به نقل از خانواده زن کشته شده گفته که نامش فرخنده است و در ۱۶ سال گذشته مشکل روانی داشته است. خانواده این زن به تلویزیون طلوع گفته اند که او قصد سوزاندن قرآن را نداشت.
از سوی دیگر، صدیق صدیقی سخگوی دولت افغانستان در گفت و گویی اعلام کرد که هنوز جزئیات این حادثه مشخص نشده است. او با ابراز تاسف از بازداشت ۴ نفر خبر داد.