۱۳۹۴ شهریور ۹, دوشنبه

ایران؛ اذیت و آزار جنسی دو خبرنگار زن خارجی




 چند روز پیش دو زن ایتالیایی که خبرنگار بودند و به عنوان گردشگر به ایران سفر کرده بودند، سفرنامه ای در رسانه های اجتماعی منتشر کردند که حاوی مطالبی بسیار تند از رفتار با زنان در ایران بود. 
این دو خبرنگار- گردشگر با ادبیات بسیار تند از اتفاقاتی که شاهد بوده اند، سخن گفتند. گزارش آنها بیانگر خشونت جنسی در ایران و رفتارهای ضد زن در حاکمیت جمهوری اسلامی است. 
این دو زن ایتالیایی ادعا کرده اند که در سفر به نقاط مختلف ایران با آزار و اذیت پیاپی جنسی روبه رو شده اند. در سفرنامه آنها هیچ نکته مثبتی درباره ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی یافت نمی شود و نوشته اند در طول دو هفته ای که به ایران سفر کرده اند، هرگز احساس امنیت نکرده اند.
گزارش این دو گردشگر در بسیاری از رسانه های ایتالیایی از جمله روزنامه پر تیراژ "کوریره دلا سرا" بازتاب داشت و مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. 
برخی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی نیز در واکنش های خود به این اتفاق از سفرنامه سیاه دو گردشگر ایتالیایی حمایت کردند. آنها حکومت اسلامی ایران را متهم به "وحشی گری " کردند و فحاشی های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی به حاکمیت ملایان صورت دادند. 
منبع سایت فرارو


تعرض به خبرنگار هلندی در ایران