۱۳۹۴ مهر ۱۱, شنبه

پیام یک نویسنده سعودی به مردم ایران





 پیام یک نویسنده سعودی به مردم ایران به زبان فارسی
دکتر محمد السلمی پژوهشگر و نویسنده سعودی، شامگاه جمعه ۲ اکتبر از راه تلویزیون روتانا خلیجیه، پیامی به زبان فارسی خطاب به مردم ایران داد و از آن‌ها خواست از رژیم ایران بخواهند دست از هزینه کردن ثروت‌هایشان در کشورهای دیگر برای ایجاد دشمنی میان ملت‌ها بردارد.

در پیام دکتر السلمی آمده است: «به ملت عظیم ایران می‌گویم که کشورهای عربی و ملت‌های عربی هیچ مشکلی با ملت عزیز ایران ندارند. ملت‌های عربی دوست دارند که روابط با ایران خوب، بلکه بهتر شود. ولی مشکل ما با رژیم سیاسی در ایران است. ایران هر روزه روابط خود را با کشورهای عربی به ویژه با کشورهای خلیجی را به سمت بدتر شدن می‌کشد. این رژیم خود دوست ندارد که ملت‌ها به یکدیگر نزدیک شوند.»

او با اشاره به شعارهای سر داده شده توسط معترضان ایرانی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ گفت: «خطاب به ملت عزیز ایران می‌گویم که حرف خود را بزنید همانگونه که در سال ۸۸ (۲۰۰۹) گفتید: نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران، امروز هم بگویید: نه یمن، نه سوریه، نه بحرین، نه فلسطین، نه مصر، جانم فدای ایران.»

او ادامه داد: «ایران یک کشور ثروتمند است، پول زیاد دارد، ولی رژیم ایران این پول‌ها را برای مزدوران خود در یمن برای حوثی‌ها و در بحرین می‌فرستد. وضع اقتصادی ایرانی‌ها هر روز بدتر می‌شود. اگر به این رژیم بگویند که ما دوست داریم پولمان در ایران هزینه شود و دوست نداریم پولمان به این کشورها فرستاده شود، وضعشان خیلی بهتر می‌شود.»
 العربيه.نت فارسى