۱۳۹۷ فروردین ۱۵, چهارشنبه

نسیم نجفی اقدم عامل تیراندازی امروز در دفتر مرکزی یوتیوب



نسیم نجفی اقدم زن جوانی که ساعاتی قبل با تیراندازی در محوطه دفتر مرکزی کمپانی "یوتیوب" در شهر "ْسن‌برونو"ی ایالت کالیفرنیای امریکا، سه نفر را مجروح کرد و پس از آن خودش را کشت، "نسیم اقدم"، ۳۸ساله و اهل جنوب کالیفرنیا معرفی شده است. او ایرانی بود و در چند سال اخیر ویدئوهای طنزی را در یوتیوب و اینستگرام با نام "نسیم سبز" و در دفاع از گیاه‌خواری منتشر می‌کرد. (NasimeSabz.com) بر اساس گزارش‌ها، سه قربانی نسیم اقدم در این تیراندازی، یک مرد ۳۶ساله و دو زن ۳۲ و ۲۷ساله هستند که به ترتیب در وضعیت "بحرانی"، "جدی"، و "مناسب" قرار دارند. رسانه‌های امریکایی می‌گویند که اختلافات نسیم اقدم با دوست‌پسرش، انگیزه اصلی او برای این تیراندازی بوده است. این در حالی است که این زن جوان، مدت‌ها بود که به عملکرد "یوتیوب" در حذف ویدئوهایش اعتراض داشت و این شرکت و کارمندانش را به سانسور، دیکتاتوری و نقض آزادی بیان متهم می‌کرد. وی هم‌چنین مدعی بود که هدف "یوتیوب" از حذف ویدئوهایش، کاهش بازدیدکنندگان و درنتیجه کاهش درآمد او از این وبسایت است. کانال یوتیوب نسیم اقدم بیش از ۵هزار و صفحه اینستگرام او نزدیک به ۵۵هزار دنبال‌کننده داشت. هر دو این حساب‌ها بعد از تیراندازی ساعاتی قبل با دستور مقامات قضایی حذف شده است





 سیم نجفی؛ از حذف در یوتیوپ تا شب خونین سن برونو

عامل تیراندازی در یوتیوپ مشخص شد. او یک خانم ایرانی امریکایی ۳۹ساله به نام نسیم نجفی اقدم است. بنابر اخبار نسیم اقدم در این حادثه در نهایت خودکشی کرده است. اما چرا نسیم اقدم در یوتیوپ اقدام به تیراندازی کرد؟
نسیم نجفی اقدم اخیرا ویدئویی از خود منتشر کرده که این ویدئو در یوتیوپ قابل دسترسی است. او در این ویدئو گلایه‌های خود از یوتیوپ را مطرح می‌کند می‌گوید مورد تبعیض قرار گرفته و یوتیوپ ویدئو‌های او را فیلتر کرده است چون این ویدئوها، قدیمی و جدید بازدید کننده‌های زیادی داشته و حالا یوتیوپ می‌خواهد مانع از بازدید آنها شود.
او همچنین درباره حمله یوتیوپ به کانال فارسی‌اش با عنوان نسیم سبز می‌گوید و معتقد است برنامه‌های او که به سلامت زندگی مردم می‌پردازد فیلتر و از دسترس خارج شده در حالیکه ویدئو‌هایی که مشکل اخلاقی دارند در دسترس هستند و بچه‌ها هم می‌توانند آنها را تماشا کنند.
او مدعی شده از سوی مروجان گوشتخواری تهدید شده است و در جایی دیگر در حالیکه کارمندان یوتیوپ را «کوته فکر» خطاب کرده اینطور نوشته که اکانت او فیلتر شده و کارمندان یوتیوپ کانال‌های فارسی او را تحت کنترل دارند.
همه این شواهد و قرائن نشان از این دارد که نسیم نجفی اقدم، ۳۹ساله، به شدت در حوزه ورزش و گیاهخواری در فضای مجازی از جمله یوتیوپ و اینستاگرام فعال بوده است و البته مهمترین نکته درباره او اختلاف حدودا دو ساله‌اش با یوتیوپ است که می‌تواند دلیلی بر اتفاقات شب گذشته در کالیفرنیای آمریکا باشد پلیس هنوز اطلاعات بیشتری درباره این اتفاقات ارائه نکرده است
.خبرآنلاین